تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم سوناک: لفاظی‌های هسته‌ای مقام‌های روس هیچ توجیهی ندارد شولتس ادعا کرد: روسیه هرگز برای صلح تلاش نکرد کشته‌شدن سه نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه | شمار کشته‌های تل‌آویو به ۱۱ تن رسید خانواده اسرا: نتانیاهو تبادل اسراء را بپذیرد | جان اسرا درخطر است واکنش نتانیاهو و سران اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی رژیم صهیونیستی در رفح ارتش یمن دو کشتی عازم اسرائیل را غرق کرد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) قاضی‌زاده هاشمی در میزگرد اقتصادی: خط فقر مطلق را اصلاح می‌کنیم | پیش‌بینی نظام جبران پورمحمدی: برنامه ششم زیر ۳۰ درصد اجرا شده است + فیلم دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه یورش پلیس سوئد به تجمع حامیان فلسطین در استکهلم نحوه هلاکت ۸ نظامی اسرائیلی به روایت رسانه‌های عبری واکنش روسیه به بسته جدید تحریمی انگلیس حمید نوری کیست؟+بیوگرافی زلنسکی: برای پایان جنگ، به مسکو پیشنهاد مورد توافق بین‌المللی ارائه می‌دهیم الحوثی: پیام حج، کمک «صادقانه» به ملت فلسطین است حمله موشکی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی + فیلم
سرخط خبرها

آمادگی ایران برای برگزاری دور جدید کمیسیون همکاری‌های اقتصادی با هند| حمایت هند از حل‌وفصل پرونده هسته‌ای ایران 

  • کد خبر: ۱۲۴۲۸۳
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
آمادگی ایران برای برگزاری دور جدید کمیسیون همکاری‌های اقتصادی با هند| حمایت هند از حل‌وفصل پرونده هسته‌ای ایران 
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای هندی خود، بر آمادگی ایران برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در خصوص موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در حوزه منطقه‌ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه در این گفتگو، سلام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به نارندرا مودی نخست وزیر هند را ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مناسبات رو به گسترش دو کشور، دستاورد سفر اخیر خود به هند را رضایت‌بخش توصیف و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا توافقات انجام شده در جریان این سفر رسمی را به مرحله اجرایی برساند.

وزیر امور خارجه افزود: برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور آمادگی داریم.

امیر عبداللهیان علاوه بر موضوعات دو جانبه، وزیر خارجه هند را در جریان آخرین تحولات گفتگو‌ها برای رفع تحریم‌ها قرار داد و از تلاش‌های دهلی نو در کمک به نزدیک کردن دیدگاه طرفین تشکر کرد.

جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری‌های بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد روابط در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وزیر امور خارجه هند تاکید کرد: ما همواره از حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران حمایت کرده و این حمایت در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

جایشانکار در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و تدوین نقشه راه مناسبات، اظهار امیدواری کرد، با پیگیری موضوعات مهم در دستور کار فیمابین، شاهد توسعه و گسترش همه جانبه و بلندمدت روابط بین دو کشور باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->